22.02
19:00h – CCC OCTUBRE
CICLE FESTIVAL CONVIDAT – OLHARES do MEDITERRÂNEO – WOMEN’S FILM FESTIVAL (LISBOA – PORTUGAL)
Presentació del festival a càrrec de su directora SARA DAVIS LOPES
I una selecció de curts del Festival:
- For Real de Malou Lévêque | França | Fic | 2023 | 22’
- As Cores do Luto de Mariana Lima Mateus | Portugal, Regne Unit | Doc | 2024 | 19’
- SARD de Zeina Ramadan | Palestina | Anim | 2019 | 7’
- CHASING the SUN: El Shatt de Ana Bilankov | Croácia, Egipto, Alemanya | Doc | 2023 | 19’
- Warsha de Dania Bdeir | Líbano | Fic |2021 | 16’
El Festival Olhares do Mediterrâneo – Women’s Film Festival va tindre la seua primera edició en 2014 i és el primer festival internacional de cinema a Portugal dedicat exclusivament a la cinematografia femenina, amb el propòsit de donar una visibilitat especial a la presència de les dones en el panorama cinematogràfic internacional. Per a mostrar el treball de les cineastes de països mediterranis, col·laboren amb el festival Films Femmes Mediterranée (Marsella, França) i el CRIA-Centre en Xarxa d’Investigació en Antropologia.
Amb les seues 11 edicions, el festival al Cinema São Jorge, a Lisboa, 6 cicles de cinema espanyol, 16 extensions fora de Lisboa i 4 participacions a l’estranger (Brasil, Cap Verd, Vigo i Marsella), diverses presències en Shortcutz (Lisboa, Guimarães i Cascais), Olhares do Mediterrâneo – Women’s Film Festival és un dels esdeveniments més consolidats en l’espai cultural portugués.
A més de les projeccions de pel·lícules, s’organitzen activitats que reflectixen i promouen la gran diversitat de les cultures de la conca mediterrània, en les seues expressions culturals i artístiques (objectives i conceptuals).
El Festival Olhares do Mediterrâneo – Women’s Film Festival és un projecte d’Olhares do Mediterrâneo – Associação Cultural i del CRIA-Centre en Xarxa d’Investigació en Antropologia, amb el suport de l’Ajuntament de Lisboa (CML), d’EGEAC, ISCTE i de la Fundació INATEL.
- FOR REAL de Malou Lévêque – MILLOR CURTMETRATGE DE FICCIÓ – EDICIÓ 2024
Dos adolescents caminen cap a la mar bromejant amb una tendresa reprimida. Però en compartir el seu secret amb Dounia, Keny fa que esta vesprada siga diferent de totes les altres: és la primera trobada entre dues persones que s’han conegut de sempre.
- As Cores do Luto by Mariana Lima Mateus – PREMI DEL PÚBLIC EDICIÓ 2024
Quan Noemí va deixar Escarigo en la dècada de 1960 a la recerca d’una vida millor, els carrers estaven plens de vida i alegria. Ara, el silenci regna en aquest poble rural portugués. Seguim Noemí en un viatge de tornada al seu poble natal, que amb prou faenes reconeix. Amb l’ajuda dels pocs residents que queden i de vells amics, Noemí s’endinsa en el seu passat mentre intenta superar la pèrdua dels seus éssers estimats.
- SARD de Zeina Ramadan
Durant un any, Zeina i Riham han intercanviat missatges de veu a Facebook. Els missatges de Riham parlen de la seua recerca d’una beca i dels seus constants intents per sortir de Gaza, que la asfixia i destruye qualsevol somni que una jove de 26 anys puga tindre. Una narrativa emocional que oscila entre l’emoció i la decepció de perdre l’esperança i després recuperar-la. Què els espera al final? Un punt final o un possible començament d’un altre viatge?
- CHASING the SUN: El Shatt de Ana Bilankov
Durant la Segona Guerra Mundial, es va establir el camp de refugiats d’El Shat al desert del Sinaí, a Egipte, per acollir les famílies desplaçades europees. Utilitzant materials dels arxius croats i internacionals entrellaçats amb imatges actuals d’aquest lloc abandonat, la pel·lícula intenta reconstruir la memòria fragmentada de la desconeguda història de la migració al Mediterrani.
- Warsha de Dania Bdeir
Mohammad és un operador de grúa que treballa a Beirut. Un matí s’ofereix voluntari per cobrir un torn en una de les grúes més altes i notòriament perilloses del Líban. Llençat dels ulls de tothom, pot viure la seua passió secreta i trobar llibertat.